piatok 13. marca 2015

Entente Cordiale


...Pamätám si ako som ťa prvý krát videl. Naše oči sa zomkli v pohľade cez tu priepasť, ktorá delila naše životy. Boli sme si navzájom cudzincami. Bolo to tak dávno, že si to už ani neviem predstaviť, nie to ešte spomenúť...

... Pamätám si ako som s tebou prvýkrát bojoval. Cesty nášho Otca boli ťažké, ale on bol skvelým učiteľom. Jeho vedomosti o umení a literatúre, o zbraniach a vojne... boli neporovnateľné. Nikto sa mu nikdy nevyrovnal. Bolo pre nás ťažké, keď nás opustil...

... Ale naučili sme sa mnoho...vďaka nemu sme sa boli schopný sami ubrániť. Pamätám si tvoju sestru, obidvaja ste bojovali a ja som sa vtedy s vami ani nemohol rovnať. Vtipné, ako to všetko skončilo... Bola mi väčšou rodinou, než len kedykoľvek tebe mohla byť. Rád si o nej myslím, že by bola na mňa hrdá.

... Pamätám si ako sme spolu bojovali proti ním. Pamätám si tu spoluprácu... ten adrenalín... to napätie, ktoré sa dalo krájať keď sme bojovali... bok po boku... avšak... nedalo sa to vôbec porovnať s tým, keď som bojoval proti tebe.

 ... a ako!... len ako!... sme voči sebe bojovali!... od jari do zimy a tie roky plynuli... sledovali sme, ako sa štyri svety ukuli v krvi a v ohni...

...Tiež si spomínam na tvojich súrodencov... váš vzťah... ak by som mal povedať... bol tak trochu... komplikovaný... možno preto, som si nevšimol, keď si sa oslobodil z reťazí...

...Takisto ako ja som si nevšimol tvoje zoslanie z neba... menili sme sa... ty a ja...

... ale naša rivalita bola silná... možno až príliš silná...

...Vlastnili sme všetko, od útrob až po nebesá... naša vláda bola nepopierateľná... Vládli sme svetu, len ty a ja... ale časy sa zmenili...

...Spomínam si ako padali anjeli... nuž... nie každý prijal tú zmenu tak dobre ako my... Boli to temné časy, ale naša rivalita nás udržala silných, udržala naše spojenectvo a preto vtedy, v tých vojnách sa vytvorilo medzi nami priateľstvo...

... A odvtedy, keď čoraz väčšia temnota prichádzala každým ďalším dňom... sme nikdy nestratili nádej. A za malej pomoci našich priateľov...

... sme zvíťazili...

...Od mrazivých vrcholkov neba až po horúce priekopy pekla... sme spolu bojovali...

... A pritom spolu sme dosiahli nespočetne veľa úžasných vecí... A tak, ako sa svet mení, viem, že len jedná vec ostane nezmenenou... Budúcnosť nie je až tak temná, keď jej čelím s tebou...

... môj nepriateľ...

... môj rival...

... môj sused...

... môj spojenec...

... môj priateľ...



Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára